VITTORIA BRENGT DE CORSA NEXT UIT

De gloednieuwe Vittoria Corsa Next-band is aangekondigd als ‘een band voor de alledaagse rijder’ met een kernfocus op het brengen van duurzaamheid en prestaties.

Vittoria wilde de Corsa Next betaalbaarder maken en de oplossing was om een volledig nylon bandenkarkas te gebruiken dat gemakkelijker te produceren is dan het met de hand gemaakte Corsa Cotton (dit kan enkele dagen duren om met de hand te maken).

Het andere voordeel van het nylon karkas is de grotere duurzaamheid, iets waar eerdere versies last van hadden. Om dit te bereiken zijn de Vittoria Corsa Nexts gemaakt van een combinatie van silica- en grafeenverbindingen die een betere grip, afrolprestaties en algehele efficiëntie beloven.

Volgens Vittoria zal de nieuwe rubbersamenstelling ook zorgen voor een betere bandenslijtage en er is een slijtage-indicator om dit te controleren. Vittoria zegt dat de nieuwe grafeen silica compound een 9% hogere snelheid en rolefficiëntie, 32% betere grip en 21% betere bescherming biedt in vergelijking met een normale compound.

De Vittoria Corsa Nexts zijn verkrijgbaar in een binnenband variant en TLR-configuraties van 24 tot 34 mm en zijn gebouwd volgens de ERTRO/ISO-maatstaven. Bij de ontwikkeling van de Vittoria Corsa Nexts is gebruik gemaakt van de 19 mm interne velgbreedte-standaard. De maataanduidingen van de banden zijn dan ook afgestemd op deze norm en zullen breder uitvallen op velgbreedtes van 21 mm of 23 mm.

Wat TSS hookless velgen betreft, zijn alleen de TLR-versies in 28c en hoger compatibel met een maximale bandenspanning van 72psi/5 bar.